Smaller Default Larger

Промова Святішого Отця Франциска

 

Промова Святішого Отця Франциска до учасників пленарного засідання Конгрегації у справах Інститутів Богопосвяченого Життя і Товариств Апостольського Життя.

Дорогі брати у єпископстві та в священстві, дорогі брати і сестри, з радістю зустрічаюся сьогодні з вами та з усіма, хто виконує своє служіння в Конгрегації у справах богопосвяченого життя. Зокрема, щиро витаю Кардиналів і Єпископів, які недавно стали Членами цієї Конгрегації, та дякую Кардиналові-Префекту за привітання з яким, від імені всіх, він звернувся до мене; дякую Секретарю та двом Помічникам за цей «логотип», який бачив вчора в Л'Осерваторе Романо, але добре не зрозумів, що саме він представляє; тепер-то розумію!

Титул, який ви вибрали для цієї сесії, гарний і значущий: «нове вино в нові бурдюки». У світлі цього євангельського слова ви задумалися на сьогоднішній день про богопосвячене життя в Церкві, в п’ятидесятиліття Конституції «Lumen gentium» і декрету «Perfectae caritatis». Після II Ватиканського Собору, порив Духа продовжував надихати новою силою, штовхаючи, з одного боку, Інституції до здійснення духовного, харизматичного та інституційного оновлення, до якого закликав той же Собор, а з іншого, зроджуючи в серцях чоловіків і жінок нові способи відповіді на заклик Ісуса залишити все, щоб присвятити своє життя для слідування за Ним та проповіді Євангелія.

Частина винограднику Господа представлена тими, хто вирішив наслідувати Христа ближче, шляхом сповідання євангельських рад, отож новий виноград дозрів і нове вино вичавлено. У ці дні ви намагалися розрізнити якість і дозрівання «нового вина», яке форматувалося впродовж довгого сезону віднови, і, в той же час оцінити, чи міхи, які його містять, представлені інституційними формами, присутніми сьогодні в богопосвяченому житті, відповідні, щоб зберігати це «нове вино» та сприяти його повній зрілості. Як я уже згадував в інші рази, ми не повинні боятися залишити «старі міхи» у віднові, тобто ті звички і структури, які в житті Церкви і також у богопосвяченому житті, ми визнаємо як більше не відповідні тому, до чого Бог закликає нас сьогодні, щоб проголошувати Його Царство у світі; структури, які дають нам фальшивий захист і обмежують динамізм любові; звичаї, які віддаляють нас від стада, до якого ми послані та заважають нам почути крик тих, що очікують на Добру Новину Ісуса Христа.

У той же час не приховуйте слабкі місця, які можемо бачити сьогодні в богопосвяченому житті: наприклад, спротив деяких секторів до змін, зменшення сили привабливості, значене число тих, що виходять, і це турбує мене! Також щось вказує і підбір кандидатів, їх формація; варто брати до уваги і таїнство кожної особи, але ці дві речі слід добре зважити: слабкість деяких формаційних напрямків та надмірні турботи інституційних й адміністративних завдань, що виходять на шкоду духовного життя, інтеграційна трудність різних культур і поколінь, проблематичне збереження рівноваги у здійсненні влади управління і використання дібр – мене турбує також і убожество! Хоч роблю рекламу своїй чернечій родині, але св. Ігнатій говорив, що убожество є матір'ю і муром богопосвяченого життя. Убожество є матір'ю, бо дає життя, і мур захищає від мирської суєти. Думаємо про ці слабкості. Ви хочете слухати перестороги Духа, який відкриває нові горизонти і штовхає на нові шляхи, завжди виходячи з найвищого правила, яким є Євангелія, натхнені сміливою творчістю своїх Засновників і Засновниць.

У цьому зобов’язуючому завданні, задля якого ви зібралися, врешті слід оцінити нове вино і перевірити якість мішків, які повинні його містити, нехай до цього вас ведуть деякі напрямні, а саме: особливість євангельського вибору, вірність харизмі, першість служіння, уважність до найменших і слабких, повага до гідності кожної людини.

Заохочую вас продовжувати зі щедрістю і винахідливістю працювати у Господньому винограднику, щоб сприяти зростанню і дозріванню пишних грон, з яких можна здобути це щедре вино, що може оживити життя Церкви і звеселити серця багатьох братів і сестер, які потребують вашої небайдужої і матерньої допомоги. Також заміна старих мішків на нові, як це ви добре помітили, не відбувається автоматично, але вимагає зусиль та вмінь, щоб запропонувати необхідний для прийняття простір і змусити нові дари приносити плоди, за допомогою яких Дух продовжує прикрашати Церкву, свою наречену. Не забудьте подякувати Господарю виноградника, що покликав вас до цього хвилюючого завдання. Йдіть вперед на шляху розпочатого оновлення і в значній мірі реалізованого протягом п'ятдесяти років, обдумуючи кожну новину у світлі Слова Божого та прислуховуючись до потреб Церкви і сучасного світу та, використовуючи всі засоби, які пропонує мудрість Церкви для дальшого простування на шляху вашої особистої і спільнотової святості. І серед цих найважливіших засобів знаходиться молитва, як також подячна молитва, молитва хвали і прослави. Ми посвячені є посвячені для служіння Господу і служіння іншим Словом Господа, чи не так? Будь ласка, кажіть і повторяйте новим членам, що молитися – це не трата часу, прославляти Бога – це не втрачати час. Якщо ми посвячені щоденно не зупинятимемося перед Богом з вдячністю в молитві, то вино перетвориться в оцет!

Зібрання вашої Конгрегації відбувається прямо напередодні Року Богопосвяченого Життя. Разом молімося Богу, щоб допоміг нам в цьому Році вливати «нове вино у нові бурдюки»! І за це хочу подякувати особливо Конгрегації, Префекту, Секретарю, за зусилля, які вони зробили для організації цього Року. Справді дякую, тому що на засідання приходили тільки з проектами … і я думав: не знаю, чи з того щось вийде… Але в дійсності, на іншому зібранні проект набув форму, мав зміст. Велике спасибі за зусилля! Дякую вам за роботу, яку ви проводите в ці дні, і за служіння, яке надаєте в якості членів і співробітників Конгрегації у справах Інститутів богопосвяченого життя і Товариств апостольського життя. Нехай Діва Марія супроводжує вас, щоб ви отримали новий запал воскресіння і святу сміливість в пошуку нових шляхів. Нехай Святий Дух допомагає і просвічує вас. Дякую.

 

Климентинський зал, Четвер, 27.11.2014 р. Б.

Джерело: w2.vatican.va

osbm.info

Переклад о. Йоанікія Чверенчука, ЧСВВ

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Історія ЧСВВ OSBM

Історія Провінції

Історія монастирів

Помʼяник Провінції

 

Авторські права 2020 © Провінція Святого Миколая. Василіянський Чин Святого Йосафата в Україні. Усі права захищені.